loading...
آفساید نیوز
مهربد (مدیر کل) بازدید : 94 دوشنبه 13 مهر 1394 نظرات (0)

 اختصاصی | ژاوی هرناندز بازیکن حال حاضر تیم فوتبال السد قطر و سابق بارسلونا در گفتگو اختصاصی با سایت sc.qa قطر در خصوص مسائل مختلفی به صحبت پرداخت.

به گزارش آفسایدنیوز، ژاوی که  پس از 17 سال حضور پر افتخار از بارسلونا جدا شده است به لیگ قطر رفته تا پایان دوران حرفه ای خود را در فوتبال آسیا به پایان برساند.

وی در گفتگو با یک سایت قطری به سوالات زیر پاسخ داد که به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

 

اولین خاطره از تماشای جام جهانی شما چه بود؟
-

جام جهانی که در سال 1982 در اسپانیا برگزار شد من در آن زمان تنها 6 سال داشتم. و دست معروف خدا را یادم هست، گلی که مارادونا با دست به انگلیس زد. تاثیر بازی های مارادونا در قهرمانی آرژانتین را به یاد دارم.

من قبل از اینکه در تیم ملی اسپانیا بازی کنم تمام دیدار های تیم ملی را از تلویزیون نگاه می کردم. جام جهانی در آمریکا را یادم هست که ساعت 3 یا 4 صبح در اسپانیا نشان داده می شد. من به همراه دوستان، خانواده، برادر و خواهرانم به تماشای جام جهانی می پرداختیم. من تمام بازی های جام ها جهانی را تماشا می کردم چرا که فوتبال تمام زندگی و عشق من است.
-

 

جام جهانی برای اولین بار در قاره آفریقا برگزار شد که شما به همراه تیم ملی اسپانیا قهرمان شدید. شما یکی از اعضای اصلی تیم بودید. چگونه به کشور خود برای موفقیتی تاریخی کمک کردید؟
-

ما در آن جام جهانی شروع خوبی نداشتیم و به تیم ملی سوئیس باختیم. ما عصبی و متشنج تر از حد معمول بودیم. اما ما در مقابل پرتغال به پیروزی خوبی رسیدیم و توانستیم روحیه خود را بازگردانیم.

در ادامه به پیروزی سختی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اروگوئه رسیدم تا به این پیروزی در نیمه نهایی به مصاف آلمان برویم. آن دیدار یک بازی بزرگ بود و ما به خوبی از پس آن بازی بر آمدیم و به فینال رسیدم. در فینال به مصاف هلند قدرتمند رفتیم. در فینال بازی بسیار دشواری داشتیم اما در نهایت قهرمان شدیم.

این قهرمانی تکمیل کننده قهرمانی در اروپا بود، پس از این قهرمانی ذهنیت بازیکنان در هر بازی فقط پیروزی بود. ما اعتقاد داشتیم که هر تیمی را می توانیم شکست دهیم.
-

 

هفت سال دیگر جام حهانی در قطر برگزار خواهد شد و شما با توجه به برنامه ریزی های شانس قطر را بهترین میزبانی چقدر می دانید؟ آیا پیشرفت خوبی تا کنون در این زمینه دیده‌اید؟
-

در ابتدا باید بگویم من برای این جام جهانی هیجان زده ام. من به همراه خانواده‌ ام به قطر آمده‌ام و آنچه که من در پروژه جام جهانی مشاهده می‌ کنم واقعاً شگفت انگیز برای این کشور است. من فکر می کنم قطر زیر ساخت های میزبانی جام جهانی را به خوبی انجام داده است. آنها امروزه نشان داده اند که استادیوم های پیشرفته و فوق العاده ای دارند.

اینجا شرایط خوبی برای تماشای بازی های جام جهانی را دارد، چرا که طرفداران می تواند با صرف زمان فقط 10 دقیقه خودشان را  برای تماشای مسابقات به ورزشگاه برسانند و فکر می کنم این فوق العاده است و فوق العاده تر از آن این است که آنها می توانند برای تماشای بازی دیگر خودشان را به ورزشگاه دیگری برسانند. همواره در جام های جهانی دیدار بسیار جذاب است.

نکته دیگر این است که برای بازیکنان هم بهترین شرایط در این کشور مهیا است زیرا از خستگی ساعت‌ ها سفر برای حاضر شدن در بازی بعد رها می‌شوند و به بهترین شکل ممکن از زمانشان استفاده می‌ کنند.
-


پس از آنکه شما در جام جهانی 2010 آفریقا برای اولین بار قهرمان شدید برای اولین بار بود که در قاره آفریقا این چنین مسابقاتی برگزار می‌شد به نظر شما تمام مناطق دنیا شایسته میزبانی جام جهانی هستند؟
-

قطر اولین کشور عربی است که میزبان جام جهانی است. من فکر کنم فوتبال جهانی است و این حق یک کشور عربی است که میزبان جام جهانی شود. شور و شوق برای فوتبال در اینجا باور نکردنی است. مردم در اینجا فوتبال را به گونه ای دنبال می کنند که مردم کشور من در اسپانیا فوتبال را دنبال می کنند. آنها همه بازی ها را تماشا می کنند. آنها در مورد فوتبال متعصب هستند و به نظر من سزاوار میزبانی هستند.
-


تیم ملی قطر شروع خوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه داشته است، و شما شانس این تیم را برای حضور در این جام چگونه می بینید؟
-

بله، من فکر می کنم آنها واجد شرایط برای حضور در جام جهانی روسیه هستند. هر چند این امر آسان نخواهد بود چرا که در آسیا تیم های بزرگی حضور دارند. آنها در ابتدا باید از گروه مقدماتی صعود کنند و منتظر باشد تا ببینند در مرحله نهایی در چه گروهی قرار می گیرند. من فکر می کنم قطر دارای استعداد و توانایی های زیادی است و آنها قادر به رسیدن به جام جهانی روسیه هستند.

این یکی از اهداف خود من هم هست، و به نوعی من قصد دارم در این راه به آنها کمک کنم و تجربیات خودم را در اختیارشان قرار دهم.
-


اما سوال پایانی، شما تفکرات فوق العاده ای از فوتبال دارید، آیا در آینده قصد دارید روزی حرفه مربیگری را انتخاب کنید؟
-

من فوتبال را دوست دارم، و دوست دارم همیشه در کنار زمین باشم. من قصد دارم حرفه مربیگری را یاد بگیرم و در حال حاضر شروع این حرفه را از آکادمی اسپایر شروع کرده ام. من فوتبال اسپانیا را دنبال می کنم و همچنین فوتبال خودم را در السد ادامه می دهم و من واقعا از کسب این تجربه لذت می برم. نمی دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، اما دوست دارم روزی به بارسلونا باز گردم. این هدف من است و هرچه که به زمین فوتبال نزدیک باشم برایم بهتر است.

برچسب ها ژاوی , قطر , بارسا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از قالب جدید آفسایدنیوز راضی هستید.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1058
  • کل نظرات : 152
  • افراد آنلاین : 99
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 170
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 283
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 445
  • بازدید ماه : 445
  • بازدید سال : 18,552
  • بازدید کلی : 227,081