loading...
آفساید نیوز
امیرحسین (معاون) بازدید : 78 یکشنبه 21 تیر 1394 نظرات (1)

در روزهایی که توجه همه هواداران بارسلونا به شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی پنج کاندیدای انتخابات ریاست باشگاه بود و آنها مشغول رویاپردازی برای دیدن پوگبا، هافبک یوونتوس در پیراهن تیم محبوب‌شان بودند، خبری منتشر شد که خیلی‌ها را غافلگیر کرد، خبری که برای آن مقدمه‌چینی زیادی صورت نگرفته بود.

خبر از این قرار بود: آردا توران، هافبک ترکیه‌ای اتلتیکومادرید به بارسلونا پیوست. توران در شرایطی به جمع شاگردان لوییس انریکه پیوسته است که شک و شبهات زیادی درباره این جابه‌جایی وجود دارد. اول اینکه هنوز رییس بعدی باشگاه مشخص نشده است و موضع همه کاندیداها درباره انتقال او به نیوکمپ مشابه هم نیست و همه آنها با خرید این بازیکن ملی‌پوش موافق نبوده‌اند و دوم اینکه بارسلونا به خاطر محرومیت فیفا تا ماه ژانویه سال 2016 حق ندارد بازیکنی جدید را به ترکیب تیمش اضافه کند. این یعنی که توران یا باید شش ماه تنها نظاره‌گر بازی هم‌تیمی‌های جدیدش باشد و فقط در کنار آنها تمرین کند یا اینکه تا تمام شدن محرومیت بارسا به طور قرضی برای تیمی دیگر بازی کند. خود او اما می‌گوید که گزینه اول را انتخاب کرده و با وجود پیشنهادهای فراوانی که داشته ترجیح داده که به بارسلونا بیاید و شش ماه از وقت خود را هم صرف تطبیق دادن خودش با شرایط بازی در کاتالونیا کند.

توران که روز جمعه توسط رامون آدل، رییس هیات مدیره موقت باشگاه به طور رسمی به هواداران بارسلونا معرفی شد و تا سال 2020 با این تیم قرارداد دارد، نخستین گفت‌‌و‌گوی خود را با رسانه‌ها پس از بارسایی شدنش انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید:

 

-

 چرا تصمیم گرفتی به بارسلونا بیایی آن هم در حالی که می‌دانستی تا ماه ژانویه حق نداری برای این تیم بازی کنی؟

 من پیشنهادهای فراوانی از سایر تیم‌ها داشتم اما زمانی که بارسلونا هم پیشنهادش را ارائه کرد همه چیز تمام شد. پیوستن به بارسلونا برای من در اولویت بود. آمدن به بارسا برای من یک رویا بود و حالا به رویایم رسیده‌ام.

 

حالا که ژاوی بارسلونا را ترک کرده است، احساس نمی‌کنی که مسوولیت پر کردن جای او بر عهده تو است؟

 هیچ کسی نمی‌تواند جای ژاوی را پر کند. او شخصیتی تکرار نشدنی است. او نه فقط برای بارسلونا بلکه سمبلی برای دنیای فوتبال است. من به بارسا آمده‌ام تا بهترین بازی‌هایم را ارائه و به این تیم کمک کنم. من به بارسا نیامده‌ام تا جانشین ژاوی باشم. نه تنها من بلکه هیچ بازیکن دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ممکن است بهتر یا بدتر از او بازی کنم اما همیشه تلاش خواهم کرد که بهترین بازی‌ام را انجام دهم. زندگی من همیشه چالش‌هایی داشته است. من می‌خواهم با بارسا همه جام‌هایی که امکانش هست را ببرم.

 

آیا با لوییس انریکه هم صحبتی داشته‌ای؟

 بله، تلفنی و وقتی که او با من تماس گرفت بسیار خوشحال شدم. لوییس انریکه می‌خواست که من به بارسلونا ملحق شوم. من بسیار خوشحالم و باید از او به خاطر تلاشی که برای پیوستن من به بارسا انجام داد تشکر کنم. بازی در بارسا رویای تمام زندگی من بوده است و هر کاری که از دستم ساخته باشد انجام می‌دهم تا از مربی تشکر کنم.

 

اینطور که به نظر می‌رسد تو باید با اینیستا برای به دست آوردن فرصت حضور در ترکیب اصلی بارسلونا رقابت داشته باشی...

 ‌من هر زمانی که مربی تیم بخواهد بازی خواهم کرد. همیشه گفته‌ام که اینیستا الگوی من است اما مسی بهترین بازیکن دنیاست. من در بهترین باشگاه دنیا، بهترین استادیوم دنیا و همبازی بهترین بازیکنان دنیا هستم. به اینجا آمده‌ام تا از بازی‌ام لذت ببرم و سعی کنم که بهترین آردا توران را به دنیا نشان دهم. من به اینجا آمده‌ام تا فوتبال بازی کنم و نماینده‌ای شایسته برای کشورم باشم.

 

نخستین خاطره‌ات از بارسا چیست؟

زمانی که یک پسر بچه بودم، یک روز در استانبول توپ جمع کن شدم و همان‌روز لوییس انریکه یک گل فوق‌العاده زد.

 

چرا مسی از رونالدو بازیکن بهتری است؟

 ‌مسی بهترین است اما نه فقط الان بلکه او بهترین بازیکن تاریخ است. او بهترین بازیکن جهان است. کریستیانو رونالدو هم بازیکن خاصی است اما فکر نمی‌کنم که هرگز بازیکنی مانند مسی پیدا شود.

 

با این تعداد بازیکن مستعدی که در خط حمله بارسلونا حضور دارند، نگران مبارزه برای رسیدن به ترکیب اصلی این تیم نیستی؟

 ‌چرا ما پنج نفر نباید بتوانیم در کنار هم بازی کنیم؟ چرا مسی، سوارس، نیمار و اینیستا نتوانند در خط حمله کنار هم بازی کنند؟

 

آیا از سمت هم‌تیمی‌های جدیدت هم پیامی دریافت کرده‌ای؟

 ‌اینیستا برای من پیام خوشامدگویی فرستاده است که این کارش برایم واقعاً خوشایند بود.

 

آیا برای قرضی بازی کردن در تیمی دیگر تا زمانی که محرومیت شش ماهه بارسا به پایان برسد، برنامه‌ای داری؟

 ‌من به این موضوع فکر نکرده‌ام. در حال حاضر تنها چیزی که برایم اهمیت دارد این است که خودم را با شیوه بازی بارسا وفق دهم و در سریع‌ترین زمان ممکن هم می‌خواهم این کار را انجام دهم. برای آغاز کردن حرفه‌ام در این تیم نمی‌توانم صبر کنم. به محض اینکه قراردادم را امضا و پیراهم بارسا را به تن کردم، احساس کردم که کمی مضطرب شدم و دلم می‌خواست که هر چه زودتر برای این تیم بازی کنم. امیدوارم این شش ماه هرچه سریعتر سپری شد.

منبع خبر: "آفساید نیوز"

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط بلاگ دیزاین در تاریخ 1394/04/21 و 13:13 دقیقه ارسال شده است

بلاگ دیزاین ، مرکز طراحی حرفه ای قالب اختصاصی رزبلاگ

با ثبت سفارش طراحی قالب برای وب سایت خود تا تاریخ 31 تیر 1394 از تخفیف ویژه بلاگ دیزاین بهرمند شوید.

هم اکنون جهت براورد هزینه طراحی و تخفیف ، سفارش خود را ارسال فرمایید ...

www.BlogDesign.ir
پاسخ : ما خودمون بهترین طراح وبو داریم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از قالب جدید آفسایدنیوز راضی هستید.
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1058
  • کل نظرات : 152
  • افراد آنلاین : 115
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 332
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 1,016
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,178
  • بازدید ماه : 1,178
  • بازدید سال : 19,285
  • بازدید کلی : 227,814